در روزهای اخیر برخی افراد ناشناس با حمله به ستادهای حسن روحانی در شهرهای مختلف کشور، اقدام به تخریب و پاره‌کردن بنرهای تبلیغاتی روحانی کرده‌اند. 

به گزارش خرداد: مخالفان روحانی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر هستند دست به هر کاری بزنند، از وعده‌های نجومی و غیرواقعی تا دروغ‌گویی و تهمت و تخریب علیه دولت. با این حال تندروها به این اقدامات بسنده نکرده و در روزهای اخیر روی به درگیری و خشونت فیزیکی آورده و با حمله به ستادهای انتخاباتی روحانی در نقاط مختلف کشور، پوسترها و بنرهای تبلیغاتی وی را پاره و آتش زده‌اند.

ماجرای تیشرت‌های انتخاباتی

همچنین دیروز حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی، وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در زمینه تولید تی‌شرت‌های تبلیغاتی برای انتخابات اظهار کرد: همکاران ما مطلع شدند که چندهزار تی‌شرت تولید شده است که  چهار نمونه‌اش توسط وزارت اطلاعات کشف و ضبط شده است شعارهایی چون «خداحافظ دولت حرف»، «چهار سال رکود و بیکاری» و نیز یک نمونه هم به زبان انگلیسی نوشته است که من به روحانی رأی نمی‌هم. برنامه این بوده است که این تی‌شرت‌ها را به افرادی بدهند و آنان این تی‌شرت‌ها را مناطق شمالی تهران بپوشند و بعد هم با هماهنگی خودشان تعدادی دیگر از افراد جوان را به عنوان موافق کاندیدایی که در این تی‌شرت‌ها علیه او موضع گرفته شده بود وارد عمل کنند تا با کسانی که این تی‌شرت‌ها را پوشیده بودند برخورد کنند و آن را تحت عنوان برخورد موافقان دولت با مخالفان دولت با فیلم گرفتن و تصویربرداری از صحنه‌های درگیری در فضای مجازی منتشر کنند...آن کسانی که دیدند سرمایه‌گذاری‌شان از بین رفت و پروژه‌شان سوخت آمدند و فرار به جلو کردند و در برخی جاها عنوان کردند که این کار را طرفداران دولت می‌خواستند انجام دهند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: اگر این کار را موافقان دولت می‌خواستند انجام دهند که نمی‌آمدند علیه خودشان این کار را انجام دهند. در ثانی اگر دولت می‌خواست این کار را انجام دهد چه بهره‌ای از آن می‌برد. ما در بعضی از مراسم برخی از کاندیداها حضور افرادی را دیدیم که یک نمونه از همین تی‌شرت‌ها را پوشیده بودند و داریم روی قضیه کار می‌کنیم.

علوی اظهار کرد: پیام من به کسانی که این کارها را می‌کنند این است که سلامت، انسجام، وحدت و امنیت جامعه مهم‌تر از اهداف سیاسی است. نتیجه انتخابات هرچه باشد رأی مردم محترم است اما اینکه خواسته باشیم رأی مردم را با دروغ ، با جعل و تزویر و حرکت‌های خلاف امنیت و توطئه‌های اینچنینی به نفع اهداف سیاسی خودشان دنبال کنند ارزشی ندارد. این مسأله از ناحیه کسانی بود که در مقابل دولت قرار گرفته بودند.

همچنین منابع خبری از حمله افراد ناشناس به ستادهای روحانی در تهران خبر داده‌اند. به گفته شاهدان عینی، این افراد سوار بر موتور و با چهره‌های نقابدار به ستاد روحانی در اختیاریه حمله و با چوب و سنگ شیشه‌های ستاد انتخاباتی روحانی را شکستند. 

روزنامه اعتماد نیز در همین‌باره نوشته است که این افراد با شکستن شیشه‌های ساختمان ستاد، بنرهای نصب شده را نیز پاره کرده‌اند. همچنین چند روز پیش ستاد همین نامزد در تجریش نیز مورد حمله افرادی قرار گرفته که حمله‌کنندگان از گاز فلفل استفاده کرده‌اند. فرد حمله‌کننده پس از این اقدام متواری شده است و مسئولان ستاد به دنبال شکایت از این افراد هستند.